Bravida Danmark A/S køber installationsvirksomheden Vinther & Strøm A/S

Bravida Danmark har med virkning fra 1. maj 2016 indgået aftale om køb af installationsvirksomheden Vinther & Strøm i Rødovre. Virksomheden beskæftiger 52 medarbejdere. Med købet af Vinther & Strøm styrker Bravida sin tilstedeværelse i Hovedstadsområdet.

Vinther & Strøm blev grundlagt i 1999 og laver alt fra traditionelle el-installationer i både total- og hovedentrepriser til tele- og datainstallationer, styresystemer og brand- og sikkerhedssystemer. Derudover leverer virksomheden service- og vagtordninger. De primære kundegrupper er bygherrer, hovedentreprenører og industrielle virksomheder.

Attraktiv virksomhed med kompetente medarbejdere

”Vinther & Strøm er en meget attraktiv virksomhed, med kompetente medarbejdere og et godt ry i branchen. Der er et rigtigt godt match mellem Vinther & Strøm og Bravida. Jeg er overbevist om, at købet af virksomheden vil blive en fordel for såvel Bravidas kunder som for Vinther & Strøms nuværende kunder, der får adgang til Bravidas brede palet af kompetencer og services,” siger Søren Frahm, regionsdirektør i Bravidas Region Øst.

Fortsætter i Bravida regiVinther & Strøms medarbejdere og ledere bliver per 1. maj en del af Bravidas Region Øst, og de vil fortsætte med at servicere Vinther & Strøms nuværende kunder.

”Vores mission har altid været at tilbyde vores kunder professionelle løsninger til konkurrencedygtige priser med optimal service, både under og efter installationsforløbet. Den mission ser jeg frem til at fortsætte med i Bravida regi, sammen med mit hold af dygtige medarbejdere,” siger Lars Vinther, som er en af grundlæggerne af Vinther & Strøm A/S.

Med købet af Vinther & Strøm A/S fortsætter Bravida Danmark A/S rækken af opkøb, som de seneste 6 måneder har omfattet Delta 3 Teknik A/S i Randers og EnergiMidts elinstallationsafdeling i Silkeborg.