Bravida Danmark øger ordreindgangen med 12 % i 1. kvartal 2016

Bravida-koncernen har i dag offentliggjort kvartalsrapport 1 – 2016.

For Bravida Danmark blev omsætningen i 1. kvartal 510 MSEK, hvilket er uforandret i forhold til omsætningen i 1. kvartal 2015. Det skal dog ses i lyset af, at påsken i år lå i 1. kvartal, hvor den sidste år lå i 2. kvartal. På koncernniveau vurderer Bravidas ledelse at ”påskeeffekten” påvirker nettoomsætningen negativt med 4-5 %.

I 1. kvartal kom 44 % af nettoomsætningen fra offentlige kunder, 17 % fra industrivirksomheder og 15 % fra entreprenører. De resterende 24 % kom fra det øvrige erhvervsliv.

Driftsresultatet blev på 18 (25) MSEK, svarende til en driftsmargin på 3,5 (4,8) %. Det lavere driftsresultat i 1. kvartal skyldes nedskrivninger på to projekter.

Den stærke udvikling i ordretilgangen fra slutningen af sidste år fortsætter, og i 1. kvartal steg ordretilgangen med 12 %. Den stigende ordreindgang kommer fra mange små og middelstore installationsopgaver samt et stigende antal serviceopgaver.

Ordrebeholdningen ved udgangen af 1. kvartal var på 1.398 (1.366) MSEK, hvilket er en stigning på 2 %. I 1. kvartal har Bravida Danmark blandt andet fået ordrer på installation af VVS og sprinkler på et sygehus, installation af ventilation og køling i en industrivirksomhed og en ordre på ventilation og vvs i forbindelse med renovering af lejligheder.

Det gennemsnitlige antal medarbejdere var i 1. kvartal 2016 1.482 (1.364).

Læs hele kvartalsrapporten her.