Bravida Danmark styrker sit kommercielle fokus

Bravida Danmark styrker sit kommercielle fokus og har derfor ansat Morten Jørgensen i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør. Han skal udvikle Bravidas kommercielle strategi og samarbejdet med nøglekunder landet over, samtidig indtræder han i Bravida Danmarks ledergruppe.

Morten Jørgensen har en solid baggrund som CEO i en række danske og internationale virksomheder blandt andet Louis Poulsen, Lemvigh-Müller og senest som Group CEO i Netværk Danmark/Executives’ Global Network. Han har derudover bred erfaring fra en række bestyrelses- og tillidsposter i dansk og nordisk erhvervsliv.

Ambitiøs forretningsplan

Bravida Danmark har i de seneste år gennemgået en meget positiv udvikling med ansættelse af op mod 500 nye medarbejdere og to-cifrede vækstrater. Med ansættelsen af Morten Jørgensen tager Bravida Danmark et nyt skridt for at styrke og udvikle samarbejdet med strategiske nøglekunder landet over.

”Vi arbejder med en meget ambitiøs forretningsplan hen imod 2020, med fokus på vækst i vores serviceforretning og fortsat god udvikling i antallet af vundne anlægsprojekter. Den udvikling skal Morten bidrage til at drive. Morten har stor kommerciel erfaring fra branchen og stor erfaring med strategiske nøglekunder, og så har han et stærkt netværk i dansk erhvervsliv. Jeg glæder mig meget til at få Morten ombord,” siger administrerende direktør i Bravida Danmark, Bent Andersen.

”Jeg kender Bravida Danmark rigtigt godt, blandt andet fra min tid som CEO i Lemvigh-Müller, som er landets største tekniske grossist. Bravida Danmark står for mig som en yderst veldrevet og kompetent leverandør af tekniske installations- og serviceløsninger. Samtidig er jeg overbevist om, at virksomheden har et stort potentiale til at udvikle den kommercielle del af forretningen. Den udvikling ser jeg frem imod at bidrage til i samarbejde med mine nye kolleger,” siger Morten Jørgensen.

Morten Jørgensen er oprindelig uddannet som elinstallatør. Derudover har han taget flere uddannelser indenfor økonomi, ledelse, markedsføring og bestyrelsesarbejde. Det meste af hans karriere har han arbejdet på direktionsniveau i den tekniske grossistbranche. Han er 53 år, gift og har en voksen datter.

Morten Jørgensen tiltræder stillingen som kommerciel direktør den 1. april 2017.

Yderligere oplysninger:

Morten Kjellev Kommunikationschef, Bravida