Bravida Danmark kvartalsrapport, 1. kvartal 2019 – Stærk vækst og et stabilt resultat

Bravida-koncernen har i dag offentliggjort kvartalsrapport 1, 2019. Resultatet for Bravida Danmark kan læses i denne pressemeddelelse.

I årets 1. kvartal steg Bravida Danmarks omsætning med 19 % til 842 MSEK (707 MSEK). Stigningen i omsætning er drevet af både service- og installationsvirksomheden.

Driftsresultatet for 1. kvartal steg med 24 % til 44 MSEK (35 MSEK), hvilket resulterede i en forbedret driftsmargin på 5,2 % (5,0 %).

Resultatet blev forbedret som et resultat af øget produktionsvolumen uden en tilsvarende stigning i administrative omkostninger.

Ordreindgangen steg med 24 % i 1. kvartal 2019 og blev på 1.049 MSEK (845 MSEK). Ordreindgangen består primært af mindre og middelstore ordrer både indenfor installationsprojekter og service.

Ordrebeholdningen var ved udgangen af 1. kvartal 7 % højere end samme periode året før og beløb sig til 2.023 MSEK (1.891 MSEK).

Administrerende direktør i Bravida Danmark Johnny Hey siger:

” Vi oplever et godt marked både indenfor den offentlige og den private sektor. Det er yderst tilfredsstillende, at vi endnu engang kan fremvise en stor omsætningsfremgang, som er drevet af både service- og installationsvirksomheden. Vores vækst og position i markedet udvikles gennem opkøb, hvor vi i 2019 har foretaget fem opkøb i Danmark. Samtlige opkøb styrker vores lokale markedsposition og udvider vores tilbud til kunderne. ”

Bravida-koncernens samlede kvartalsrapport for 1. kvartal 2019 kan ses her.