Bravida køber Buchreitz A/S

Bravida Danmark A/S køber el-installationsvirksomheden Buchreitz A/S med base i Kolding. Med købet af et af de førende el-installationsvirksomheder i trekantområdet styrker Bravida sin tilstedeværelse med anerkendte kompetencer til servicering af virksomheder, organisationer og private.

Buchreitz blev grundlagt i 1994 og udfører service og projektopgaver i lokalområdet samt avancerede tekniske opgaver til alarmanlæg, TV-overvågning, KNX-installationer, adgangskontrolanlæg og energirådgivning. Buchreitz beskæftiger i dag ca. 45 medarbejdere og havde i 2018 en omsætning på ca. 41 mio. kr.

Med købet af Buchreitz fortsætter Bravida rækken af opkøb, som siden årsskiftet har omfattet Insight Building Automation, CURA VVS og H. Helbo Hansen. Opkøbet af Buchreitz er årets første opkøb i Region Syddanmark.

Regionsdirektør i Bravidas Region Syd, Jørn Tønnes siger om købet af Buchreitz:

”Opkøbet er en naturlig udvikling for Bravida Danmark, som et led i vores strategi frem mod 2020. Med overtagelsen af Buchreitz styrker vi vores tilstedeværelse både på el-service, -teknik og -entreprise i trekantområdet. Dialogen har været rigtig god, og jeg er stolt af, at vi nu kan byde de dygtige medarbejdere i Buchreitz velkommen til Bravida. ”

Ejer og stifter af Buchreitz A/S, Søren Buchreitz siger:

”Jeg startede virksomheden tilbage i 1994 uden nogen kunder, men med et ønske om at skabe en virksomhed, der kunne vokse og udvikle sig til en af trekantområdets væsentligste aktører inden for elinstallation. Det lykkedes for os, og nu kobler vi os på en af Danmarks absolut førende installationsvirksomheder, hvilket giver adgang til nye forretningsmuligheder og potentiale for at vokse i fællesskab”.

Bravida Danmark overtager Buchreitz pr. 1. april 2019. Samtlige 45 medarbejdere og de tre ejere Brian Rasmussen, Søren Buchreitz og Jesper Johansen fortsætter i deres nuværende roller med direktør Brian Rasmussen som ansvarlig for aktiviteterne. Integration af virksomheden over i Bravida sker senere i 2019, hvilket i praksis betyder at virksomheden forsætter på uændrede vilkår under nuværende navn indtil videre.