Bravida Danmark genvinder trecifret millionkontrakt på Storebæltsforbindelsen

Sund & Bælt A/S har igen tildelt Bravida Danmark A/S kontrakten på drift og vedligehold af de mekaniske og elektriske anlæg på Storebæltsforbindelsen. Rammeaftalen løber over fire år med mulighed for yderligere forlængelse i op til fire år.

Bravida Danmark har dermed genvundet den kontrakt, som Bravida har haft de seneste 4 år. Ud over drift og vedligehold af de mekaniske og elektriske anlæg på Storebæltsbroen er rammeaftalen udvidet til at omfatte vedligehold af Øresund Landanlæg, hvilket består af Øresundsmotorvejen og Øresundsbanen, som er tilslutningsanlægget til Øresundsbron på den danske side.

Bravida fik tildelt den omfattende drift og vedligeholdsopgave i konkurrence med tre andre virksomheder. Tildelingskriteriet var det økonomisk mest fordelagtige tilbud vægtet med pris, tilbudte nøglepersoner, tilbudt organisation samt løsningsmetoder.

Stor erfaring fra broen

Bravida har fire et halvt års erfaring med drift og vedligehold af Storebæltsbroen, og har tidligere ligeledes haft driften på Øresund Landanlæg. Bravida ser meget frem til at fortsætte arbejdet.

”Kontrakten er væsentlig for os, og vi er stolte over, at vi kan videreføre det gode arbejde og fortsat sikre, at installationerne på en af Danmarks vigtigste færdselsårer fungerer. Vi har en kompetent organisation, med den nødvendige erfaring og vi er klar til fortsat at løfte opgaven,” siger adm. direktør i Bravida Danmark A/S, Johnny Hey.

Kontrakten for opgaven på Storebæltsforbindelsen og Øresund Landanlæg bliver gældende fra den 1. november 2020 med ansvarsoverdragelse den 1. december 2020.