Bravida Danmark kvartalsrapport, 2. kvartal 2020 – Fortsat god udvilking

Bravida koncernen har i dag offentliggjort kvartalsrapport 2, 2020. Resultatet for Bravida Danmark kan læses i denne pressemeddelelse.

I årets 2. kvartal steg Bravida Danmarks omsætning med 13 % til 1.052 MSEK (931 MSEK). Stigningen i omsætning er primært drevet af installationsvirksomheden.

EBITA for 2. kvartal steg med 35 % til 53 MSEK (39 MSEK), hvilket resulterede i en EBITA-margin på 5,0 % (4,2 %).

Ordreindgangen faldt med 14 procent og udgjorde 903 MSEK (1.054). Ordreindgangen består primært af mindre og middelstore ordrer både indenfor installationsprojekter og service.

Ordrebeholdningen var ved udgangen af 2. kvartal 9 % højere end samme periode året før og beløb sig til 2.398 MSEK (2.198 MSEK).

Administrerende direktør i Bravida Danmark Johnny Hey siger:

”Vi oplever, at efterspørgslen på tekniske installationer har været stabil under Covid-19 pandemien, alt imens efterspørgslen på service er faldet. Covid-19 gør markedsudviklingen usikker, men generelt ser jeg dog byggebranchen som havende et fornuftig aktivitetsniveau. Vores vurdering er at servicemarkedet vil blive normaliseret og efterspørgslen på installationsmarkedet forbliver stabil.”

Bravida koncernens samlede kvartalsrapport for 2. kvartal 2020 kan ses her.

For mere information kontakt venligst:

Johnny Hey, adm. direktør Bravida Danmark.Tlf.: +45 2525 2344

Sanne Skøttegaard Simonsen, kommunikationskonsulent. Tlf.: +45 2525 4275