Bravida styrker tilstedeværelsen i Horsens – køber aktiviteterne i ventilationsvirksomheden Rotovent A/S

Bravida Danmark A/S har indgået aftale om køb af aktiviteterne i ventilationsvirksomheden Rotovent A/S. Med købet styrker Bravida tilstedeværelsen i Horsens og omegn med kompetencer inden for alle typer af opgaver inden for komfort- og industriventilation samt varmegenvinding og luftfiltrering.

Rotovent blev stiftet i 1969 og har dermed flere års erfaring inden for installation og service af ventilations- og klimaanlæg. Virksomheden havde i 2020 en omsætning på 13 MDKK.

- Rotovent er i branchen kendt for at have et godt ry og en stærk kundebase, og virksomheden supplerer vores eksisterende aktiviteter i området rigtig godt. Vi ser frem til at opbygge en endnu stærkere forretning og skabe endnu flere fordele for både kunder og medarbejdere, siger afdelingschef for ventilation i Horsens, Martin Dam.

- Det er vigtigt for os, at virksomheden og arbejdspladserne føres videre, og jeg er overbevist om, at købet vil blive en fordel for de eksisterende kunder i Rotovent, der nu får adgang til Bravidas mange kompetencer og services, siger Ole Gosvig og Henrik Eriksen, ejere af Rotovent A/S.

Integration af virksomheden over i Bravida Danmark A/S sker d. 1. januar 2022, hvilket i praksis betyder at virksomheden indtil videre fortsætter på uændrede vilkår under nuværende navn. Medarbejderne hos Rotovent bliver dermed en del af Bravida Danmarks ventilationsafdeling i Horsens under daglig ledelse af afdelingsleder Kenneth Bach og vil fortsætte med at servicere deres nuværende kunder.