Samarbejde mellem Bravida og Heimstaden Danmark skal sikre ladestandere til beboere over hele landet

Bravida Danmark har indgået en aftale med Heimstaden Danmark om udrulning af ladestandere til beboerne i en stor del af deres ejendomme. De første ladestandere står klar til brug i januar 2022.

I otte af Heimstadens parkeringskældre er de første Bravida Charge-ladestandere allerede ved at være klar til at blive taget i brug af beboerne, og i løbet af 2022 følger opsætning af ladestandere i yderligere 18 af Heimstadens ejendomme.

Aftalen skal sikre ejendomsselskabets beboere lettere adgang til opladning af elbiler. Da mange lejere kan have svært ved at få opsat en ladestander til deres elbil, særligt hvis de bor i rækkehus eller i lejlighed med fælles parkeringskælder, er der brug for attraktive e-mobilitetsløsninger, der gør det nemmere for beboerne at vælge fossilfrit.

“Vi har sammensat en Bravida Charge-løsning, der passer til de behov Heimstadens kunder har. Både hvad angår installationen af ladestandere og afregning af elforbruget, som er de dele Bravida står for. Vi har afdelinger over hele landet og er derfor tæt på Heimstadens ejendomme og kunder”, fortæller Lone Vad, Markedschef hos Bravida Danmark.

Bravida Charge er en totalløsning til opladning af elbiler, der ikke blot giver beboerne mulighed for at få opladet elbilen ved deres bopæl, men også sørger for afregning af forbruget samt vedligeholdelse af ladestanderne.

”Hos Heimstaden tager vi vores ansvar som et Europas største ejendomsselskaber alvorligt og ønsker at gå forrest ved at bidrage til den grønne omstilling. Derfor er vi glade for aftalen med Bravida, der udover at give os muligheden for at tilbyde vores beboere nem og fremkommelig opladning af deres elbil, også bidrager til en grønnere fremtid”, fortæller administrerede direktør i Heimstaden Danmark, Michael Byrgesen Hansen.