Denne hjemmeside benytter cookies for at forbedre oplevelsen for den besøgende. Læs mere her.

Ansvarligt indkøb

De rette leverandører

Indkøbsarbejdet har stor betydning for lønsomheden hos Bravida. Hvert år køber vi materialer, komponenter og serviceydelser for næsten halvdelen af vores omsætning. Målet med indkøbsarbejdet er at drage nytte af vores volumener for at øge både lønsomheden og kundeværdien. Desuden vil vi sikre, at vores leverandører tager ansvar for mennesker, miljø og samfund i deres aktiviteter.

Vigtige dele

  • Koordinering af indkøb. Vores lokale afdelinger kan koordinere deres indkøb gennem Bravidas indkøbsplatform. Det betyder, at vi kan spare mange køreture til grossister og samtidig få lavere priser.
  • Samarbejde med leverandører. Konstruktivt samarbejde med både centrale og lokale leverandører er afgørende for at sikre, at de komponenter og materialer, som vi bruger, bliver fremstillet på en måde, der ikke skader mennesker eller miljø, og at forretningen gennemføres inden for klart definerede etiske rammer.
  • Adfærdskodeks. I vores adfærdskodeks for leverandører kommunikerer vi vores krav om sikkerhed, miljøpåvirkning og menneskerettigheder. Vi stiller de samme krav til vores samarbejdspartnere som til os selv.