Bravida Greenhub Norge reducerede Fagforbundets elforbrug

Bravida GreenHub er Bravidas koncept for service med bæredygtighedsfokus og fossilfri levering. Hos Fagforbundet i Oslo leverer Bravida service på elcykler – og har desuden bidraget til kraftigt at reducere elforbruget til belysning i bygningen.

Fagforbundet, der er Norges største fagforening, ejer en kontorbygning midt i Oslo, hvor de bedriver størstedelen af deres forretning. De seneste fem år har Fagforbundet været kunde hos Bravida – og siden 2021 hos GreenHub, Bravidas koncept for service med fossilfri transport i Nordens største byer.

Samler alle Bravidas kompetencer

GreenHub-kontoret ligger midt i byen og tilbyder service inden for en 15-minuttersradius. På den måde kan Bravidas serviceteknikere komme ud til kunderne via elcykler, elscootere og gåben. Det reducerer både Bravidas og kundernes klimaaftryk – samtidigt med at kunderne får hurtigere hjælp.

Reduceret energiforbrug til belysning

Bravida GreenHub leverer service inden for al bygningsteknik til Fagforbundet – blandt andet el, sikkerhed og svagstrøm – og har et særligt fokus på energibesparelser. Sanel Hasecic, chef for Bravida GreenHub Oslo, fortæller:

‒ Da vi her hos GreenHub overtog kundeaftalen i 2021, fortalte Fagforbundet, at de havde som mål at spare energi i bygningen. Det første, vi gjorde, var at udskifte gamle lysstofrør med ny LED-belysning og installere sensorer, der slukker belysningen, når der ikke er nogen i rummet.

‒ I alt har vi hjulpet Fagforbundet med at reducere energiforbruget til belysningen med ca. 75 procent. I en bygning af denne størrelse, 8.000 kvadratmeter fordelt på 11 etager, løber det op i store summer hvert år.

Tydeligt fokus på bæredygtighed

Bravida har også installeret bl.a. ladestandere i Fagforbundets parkeringsgarage og rykker ud, når Fagforbundet har brug for service i ejendommen. Hilde Vagle, chef for intern service hos Fagforbundet, fortæller:

‒ Som kunde er vi tilfredse med, hvor velorganiserede Bravida er, og hvor effektivt de udfører arbejdet. Serviceteknikerne ankommer på el-cykler, er meget grundige og gør alt for at sikre, at arbejdet bliver udført ordentligt. De har desuden et tydeligt fokus på bæredygtighed. Et godt eksempel er, da de installerede ladestandere i vores parkeringsgarage og valgte at genbruge et 25 meter langt 250 mm2 kabel, der allerede fandtes i huset.

‒ Samlet set er min erfaring med Bravida meget positiv. Deres personale er venligt, opmærksomt og professionelt. Vi benytter fortsat Bravida og anbefaler dem gerne til andre, der har brug for multidisciplinære tjenester, siger Hilde Vagle.